Brand Your Business, 5 weken online cursus

Als communicatie professionals hebben wij regelmatig te maken met ondernemers die worstelen met de juiste en meest effectieve profilering van hun organisatie. Vanuit die ervaring hebben wij de cursus Brand Your Business ontwikkeld. Deze is zo opgezet, dat je in 5 lessen, elke week in je mailbox, stap voor stap helder krijgt waar de pijnpunten van je communicatie en marketing precies liggen. En uiteraard hoe je die pijnpunten het beste aanpakt, met als resultaat een duidelijke identiteit van je organisatie (zowel naar binnen als naar buiten), meer omzet en de klanten die jìj graag wilt. Je leert je organisatie, je markt en je doelgroep door en door kennen. Je leert zien welke strategische keuzes voor jouw organisatie de juiste zijn. En je leert hoe je marketingmiddelen kunt inzetten zodat de juiste klant naar jou toe komt.

Met een glasheldere bedrijfsidentiteit in het vizier kun je de juiste strategische keuzes maken en richting geven aan jouw toekomst. Pas dan bouw je een merkgerichte organisatie met klanten die zich verbonden voelen bij organisatie en product. Want sterke merken werken. Ze maken in brede zin het verschil. ‘Make the difference’

Je leert je organisatie, je markt en je doelgroep door en door kennen. Je leert zien welke strategische keuzes voor jouw organisatie de juiste zijn. En je leert hoe je marketing middelen zoals social media kunt inzetten zodat de juiste klant naar jou toe komt.

Ben jij toe aan:

- Een heldere richting en structuur voor je communicatie?
- Een duidelijke organisatie-identiteit met de juiste uitstraling?
- Betere klanten en meer winst?

 

Wat ga je ontdekken?

1. organisatie-identiteit

Zonder duidelijk beeld van wie je bent, kun je jezelf ook niet goed profileren. Daarom gaan we met Brand Your Business van start met dit belangrijke onderdeel. Je brengt jouw organisatie-dna in kaart. Je leert je organisatiekenmerken glashelder te formuleren. Je weet exact wie je doelgroep is, wat hun probleem is, en waar zij zich bevinden.

2. Positionering

Als je weet wie je bent, kun je ook jouw eigen plek innemen. Leer jouw organisatie op de juiste manier te positioneren. Daardoor herkennen klanten zich in jouw aanbod. Met de juiste strategische keuzes zet je je merk stevig in de markt.

3. Strategie

Heb je helder wat jouw plek in de markt is, dan kun je je ook richten op jouw ideale klant. Bepaal welke klanten je wilt aantrekken en ontdek waar zij zich bevinden. Je stemt hun probleem en jouw oplossing op elkaar af. Je maakt strategische keuzes en zet de koers uit om je doelen te bereiken.

4. Communicatie

Om je identiteit en je product helder in de markt te zetten - bij de juiste klanten en via de juiste kanalen -, stem je al je interne en externe communicatie op elkaar af. Je zet strategische lijnen uit voor effectieve marketing, communicatie en social media.

5. Marketing

De juiste online en social media op de meest effectieve manier voor je laten werken, vergt vooral expertise en een duidelijke richting. Je leert hoe een goede website is opgebouwd, welke middelen je kunt inzetten voor je online marketing activiteiten, hoe je je doelgroep heel gericht kunt benaderen en hoe je de verschillende social media kunt inzetten.

We nemen je graag mee op een nieuwe weg naar helderheid, structuur en richting; Doe nu mee! Meld je aan en je kunt direct beginnen met de Branding van jouw onderneming:

 

Het artikel is toegevoegd.