BRAND YOUR BUSINESS

Als ondernemer ben je op zoek naar zichtbaarheid in de markt, wat resulteert in meer omzet. Je streeft naar eenheid en helderheid in de organisatie-identiteit en het imago dat je wilt uitstralen. Je wilt een succesvol bedrijf aansturen met klanten die zich verbonden voelen met je product of dienst. De buitenwereld moet een duidelijk en goed gevoel hebben bij waar je voor staat en waar je voor gaat met je organisatie.

Directie en management zijn over het algemeen druk bezig met leidinggeven en bedrijfsvoering. Het is vaak lastig om knelpunten te herkennen binnen de organisatie. Als een helicopterview ontbreekt, wordt het bijna ondoenlijk om in kaart te brengen welke strategische keuzes je wilt maken, wat je daarvoor nodig hebt en hoe je prioriteiten liggen.

De keuzes die je maakt bepalen in grote mate hoe er gecommuniceerd wordt, zowel intern richting medewerkers als extern richting klanten. Maak je de juiste, dan ontstaat er richting in de organisatie en betrokkenheid met je medewerkers. Met als doel dat je betere klanten en meer omzet realiseert.

Een sterk merk en een organisatie waarmee klanten zich verbonden voelen, bouw je met behulp van een duidelijke bedrijfsidentiteit, de juiste strategische keuzes en een concrete richting voor de toekomst. Want sterke merken werken. Ze maken in brede zin het verschil. ‘Make the difference’ Wij helpen je graag op weg!

 

Hoe is het met jouw Branding gesteld?

Voor de branding van je organisatie is het van essentieel belang om glashelder te krijgen wie je bent, en waar je voor staat en gaat. Als je een goede branding voert, ervaart je doelgroep een ‘goed gevoel’. Alles wat je te bieden hebt is dan helder, kloppend en waar. Je kent de ‘persoonlijkheid’ van je organisatie door en door en die straal je ook uit. Je weet exact wie je doelgroep is, waar die zich bevindt en hoe je die bereikt. Je hebt helder voor ogen waar je staat, waar je voor gaat en welke weg je bij je doel brengt. Dat vergt kennis, inzicht en strategische keuzes. En dat is een vak apart. Bovendien houdt het jou af van datgene waar jij je op wilt richten; jouw eigen expertise.

 


Het artikel is toegevoegd.