De vijf stappen van organisatie naar sterk merk


Brand Your Business Now
is een uniek programma waarin je via 5 stappen naar de branding van jouw organisatie toe gaat. We bieden dit in de vorm van een vijf-weekse online cursus, of we gaan gezamenlijk aan de slag incompany. De 5 stappen zijn:


Stap 1. Jouw DNA

Hoe ziet jouw bedrijfsidentiteit eruit?
Wij geloven dat elke organisatie uniek is, een eigen visie en karakteristieken heeft en eigen ambities nastreeft. En dat het juist die eigenheid is, die mensen verbindt. Dat is wat jou onderscheidt van jouw concurrenten. Als je dat duidelijk in kaart brengt, kun je dit in de gehele bedrijfsvoering implementeren. Het is dus zaak om te gaan onderzoeken wie je bent en wat je te bieden hebt. Je eigenheid onderscheidt jou van al die anderen. Je gaat jouw bedrijfsidentiteit, de ziel van je onderneming, jouw unieke merk, je company branding onderzoeken en in kaart brengen. >> Lees meer over de organisatie identiteit.

 

Stap 2. Positionering

Hoe verover je jouw unieke plek binnen de markt?
Een goede positionering betekent dat jouw product bij je doelgroep de voorkeur krijgt boven dat van je concurrenten. Een belangrijk onderdeel van positionering is imago. Imago is het beeld dat de buitenwereld van jullie heeft. Het omvat alles waaraan mensen een merk kunnen herkennen. Denk aan woorden, beelden, design en gedrag. Met jouw unieke bedrijfs-DNA, waar is het dan handig om jouw plek in de markt te veroveren? Ontleed je omgeving en kom tot inzichten. Dit geldt zowel intern (binnen jouw bedrijf) als extern (in de markt). >> Lees meer over positionering.


Stap 3. Ijzersterke strategie

Wat is je ideale klant? En wat kun je doen om die naar jou toe te laten komen?
Strategie draait om denken in doelen; je bedenkt hoe je ergens kunt komen en waar je allemaal rekening mee moet houden. Wat is je USP? Wat is je merkbelofte? Waarmee ga jij je onderscheiden van de concurrentie? Keuzes maken is niet eenvoudig. Veel organisaties durven er niet aan, uit angst om klanten mis te lopen. Vanuit stap 1 en 2 bundel je jouw bevindingen in een ijzersterke branding strategie. >> Lees meer over strategische keuzes.

Stap 4. Het effect van communicatie

Wat hoort er nou eigenlijk bij een juiste bedrijfscommunicatie?
Communicatie is de markt vertellen dat je een prachtig product of dienst aanbiedt en is een belangrijk instrument als je keuzes kracht wilt zetten. Het Latijnse woord communicare slaat terug op ‘iets gemeenschappelijk maken’. In deze huidige tijd maken we de vertaling van de marketingstrategie naar de markt. Je communicatiemiddelen zoals bijv. je logo, huisstijl, website moeten 'matchen'. De teksten met een eigen 'tone of voice' vertalen je dna en je bedrijfsidentiteit. Een juiste communicatiestrategie maakt onderscheid tussen interne communicatie (binnen het bedrijf) en de externe communicatie (naar de markt), en vormen een eenduidige verbinding met elkaar. >> Lees meer over het effect van communicatie.


Stap 5. - Heldere en strategische online marketing

Hoe kun je klanten binden en verleiden tot het aankopen van jouw product?
Online marketing omvat alles wat te maken heeft met de activiteiten waarop je een product of dienst verkoopt of in de markt zet. Het geeft antwoord op vragen als: hoe ziet je product eruit?, waar en aan wie wil je het aanbieden?, wat levert het die klanten op? wat zijn je USP’s ?, enz. Een juiste online marketing strategie zorgt ervoor dat je jouw doelgroep op het juiste moment bereikt. Meer bezoekers naar je website krijgt die contact met je opnemen, of een product of dienst bij je kopen. (SEO zoekmachine optimalisatie, SEA Google Ads). Het is dus heel belangrijk dat je een (online) marketing plan hebt dat voor jou duidelijk maakt hoe, waar en aan wie je je product wilt afzetten. Daarnaast is het zaak dat je weet met welke mensen en middelen, en via welke (online) media kanalen je de boodschap gaat vertellen. >> Lees meer over online marketing.

Wat levert het op:

» Een ijzersterke branding

» structuur, richting en keuzes helder in beeld

» Beter zichtbaar in de markt

» Onderscheidend van concurrenten

» Meer omzet en Betere klanten

» Meer overzicht en structuur in je werk



Dit programma bieden wij op twee manieren aan:


In Company

Ben jij ondernemer, groot of klein, of werk je bij een organisatie en wil je begeleiding in company en gezamenlijk aan de slag te gaan om van de organisatie een brand (merk) te maken. Met ons programma gaan we aan de slag en werken we aan een glasheldere bedrijfsidentiteit en daarmee kun je de juiste strategische keuzes maken en richting geven aan communicatie. Het doel is het realiseren van betekenis, identiteit, zichtbaarheid in de markt, wat leidt tot betere klanten en meer omzet.
Een workshop of Masterclass bij jouw op de bedrijfsvloer?
>> Ik wil contact over de mogelijkheden van Brand Your Business Now in company

Online cursus

In vijf weken werk jij naar een heldere branding toe. Elke week krijg jij één opdracht toegestuurd via de mail. Print deze uit en neem er goede de tijd voor. We hebben het programma zo vertaald, dat de cursus heel duidelijk, simpel en bovendien interessant is om te doen! We geven handige voorbeelden, praktische tips en houden een overzichtelijke verhaallijn aan.
>> Lees meer over de online cursus

 

voor wie is brand your business now?

Ons programma is geschikt voor iedere onderneming, groot of klein die worstelt met uiteenlopende communicatie vraagstukken zoals:

  • Is jouw bedrijf onvoldoende zichtbaar in de markt? Loop je daardoor omzet mis?

  • Ben je ooit gestart met een heel ander concept dan waar je nu mee bezig bent?

  • Is de identiteit van je organisatie lastig te verwoorden, visueel te maken en niet helder over te brengen?

  • Blijft een nieuw communicatie- of beleidsplan steeds in de bureaula liggen?

  • lukt het niet de communicatie te stroomlijnen

  • Weet je niet hoe je social media kunt gebruiken als een handig marketinginstrument?

Vind je herkenning in een of meerdere vragen? Dan is Brand Your Business Now absoluut iets voor jou!

Met ons programma leren wij je om je bedrijfsidentiteit haarscherp te krijgen. We laten je zien hoe je de juiste strategische keuzes én de vertaalslag naar je interne- en externe communicatie kunt maken. Om je identiteit helder te krijgen, moeten er keuzes gemaakt worden. Voor veel organisaties is dat om verschillende redenen lastig. Vaak richten zij zich op teveel activiteiten, uit angst om een deel van de potentiële doelgroep te missen. Met als gevolg vaagheid, weinig samenhang in de organisatie en al helemaal niet in de doelgroep. Brand Your Business Now: structuur, richting en keuzes helder in beeld.  

We gaan gezamenlijk ‘on the ROAD’. Dat staat voor: Richtinggevend, Onderscheidend, Adviserend, Doeltreffend. Samen met jou ontwikkelen we je eigen unieke Roadmap. Die helpt je om op koers te komen en blijven als het gaat om je bedrijfsidentiteit, de juiste strategische keuzes én de vertaalslag naar je interne- en externe communicatie.

 



Martin Atkin, former Head of Creative Communications, Greenpeace International

I worked with Nicole and Maarten on two flagship Greenpeace campaigns, “Defending our Oceans” and “Protecting our ancient Forests”. Their creativity, insight and professionalism made a big contribution to the success of the campaigns and enabled Greenpeace to raise the profile of these vital issues to a global audience.

Martin Atkin, former Head of Creative Communications, Greenpeace International
Het artikel is toegevoegd.