zichtbaar en Vindbaarheid online

Wij merken dat ondernemers niet goed weten hoe ze hun product of dienst in de markt moeten zetten. Wie hun klanten zijn, en hoe ze deze kunnen bereiken en aanzetten om tot actie over te gaan. Tegenwoordig is het een behoorlijke uitdaging om vindbaar en zichtbaar te zijn online. Online marketing omvat alles wat te maken heeft met de activiteiten waarop je een product of dienst verkoopt of in de markt zet. Het geeft antwoord op vragen als: hoe ziet je product eruit?, waar en aan wie wil je het aanbieden?, wat levert het die klanten op? wat zijn je USP’s ?, enz. Een juiste online marketing strategie zorgt ervoor je jouw doelgroep helder hebt, dat kan via een doelgroepanalyse. Als je dat weet wil je dat je jouw doelgroep op het juiste  moment bereikt. Meer bezoekers naar je website krijgt die contact met je opnemen, of een product of dienst bij je kopen. Dat kun je door SEO (Zoekmachine optimalisatie), en SEA (Google Ads) realiseren. Het is dus heel belangrijk dat je een online marketing plan hebt dat voor jou duidelijk maakt hoe, waar en aan wie je je product wilt afzetten. Daarnaast is het zaak dat je weet met welke mensen en middelen, en via welke online media kanalen je de boodschap gaat vertellen.

Ben je benieuwd naar jouw online marketing strategie, vindbaarheid of effectiviteit van je website?

Vraag een vrijblijvende scan aan en we geven je snel inzicht in de grootste verbeterpunten. Vraag hem dan hieronder aan.



* visueel, techniek, vindbaarheid, conversiegerichtheid


Joop Jansen, Advocaat Dexlegal

Wat is de identiteit van je organisatie? Waar sta je voor en waar ga je voor? Vragen die iedere serieuze ondernemer zichzelf zou moeten afvragen. De antwoorden op deze vragen vind je niet door even op een vrije middag hierover na te denken. Een serieuze ondernemer gunt zichzelf de tijd om aan de slag te gaan met het uitwerken van de antwoorden op deze vragen. Je wordt hier niet alleen zelf veel wijzer van, maar het helpt ook om te bepalen hoe andere stakeholders jou zien en hoe jij graag gezien wilt worden. Uiteindelijk zal zich dit vertalen in nog meer plezier in het nastreven van je doelen en het behalen van de gewenste resultaten.

Met de cursus ‘Brand Your Business’ heeft NPD Communications een unieke digitale cursus ontwikkeld waarmee je jezelf antwoorden kunt verschaffen op de vragen wat de identiteit van jouw organisatie is en waar je voor staat. Daarnaast biedt de cursus ook inzicht in bijvoorbeeld denkprocessen van klanten en zeer relevante hedendaagse ontwikkelingen op het gebied van internetmarketing en merkontwikkeling die voor iedere ondernemer een absolute must zijn om te kennen.

De inhoud van de cursus is relevant voor ondernemers die op het punt staan om te gaan ondernemen, maar ook voor de meer door de wol geverfde ondernemer is het raadzaam om deze cursus te volgen. Het lesmateriaal is overzichtelijk, duidelijk en voorzien van een handig werkboek, maar ook van ondersteunde filmpjes met concrete voorbeelden. De cursus biedt niet alleen de mogelijkheid om jouw eigen bedrijfsidentiteit volledig af te pellen en op te bouwen maar ook om in 10 hoogwaardige lessen volledig op de hoogte te geraken van alle recente ontwikkelingen op het gebied van online klantgedrag, de kracht van social selling en internetmarkering.

Joop Jansen, Advocaat Dexlegal
Het artikel is toegevoegd.