Organisatie identiteit >>


Positionering >>


Strategie >>


Communicatie >>

 

Online marketing >>

 

 

Over Ons Communicatieadviesbureau


Betekenis, zichtbaarheid in de markt: betere klanten en meer omzet

Wij zijn NPD Communications, een creatief communicatieadviesbureau, mediabureau en helpen ondernemers en organisaties om zich als unieke brand (merk) te laten zien, en zich te profileren. Vanuit een strategisch en op maat gemaakt programma Brand Your Business Now realiseren wij de gewenste uitstraling en zichtbaarheid voor een organisatie. Dat vertalen we door naar zowel de interne communicatie als de externe (arbeidsmarkt)communicatie. Want organisaties met een helder, inspirerend doel voor ogen zijn aantrekkelijk en succesvol.

Wij geloven dat elke organisatie uniek is, een eigen visie en karakteristieken heeft en eigen ambities nastreeft. En dat het juist die eigenheid is, die mensen verbindt. Niet alleen klanten, maar ook medewerkers.


De glasheldere communicatiestrategie

Voor de Branding van je organisatie is het van essentieel belang om glashelder te krijgen wie je bent, en waar je voor staat en gaat. Als je een goede Branding voert, ervaart je doelgroep een ‘klik’, ‘het goede gevoel’. Alles wat je te bieden hebt is dan helder, kloppend en waar. Je kent de ‘persoonlijkheid’ van je organisatie door en door en die straal je ook uit. Je weet exact wie je doelgroep is, waar die zich bevindt en hoe je die bereikt. Je hebt helder voor ogen waar je staat, waar je voor gaat en welke weg je bij je doel brengt. Dat vergt kennis, inzicht en strategische keuzes. En dat is een vak apart. Bovendien houdt het jou af van datgene waar jij je op wilt richten; jouw eigen expertise.

Laat zien wie je bent, waar je voor staat en waar je voor gaat met je onderneming

Om authentiek te zijn en blijven als organisatie, moet je onderzoek doen naar je organisatie-identiteit en de kernwaarden. Dat is de persoonlijkheid van je organisatie. Als je dat DNA duidelijk in kaart kunt brengen, kun je er namelijk voor zorgen dat het in alle delen van je bedrijfsvoering terug te vinden is. Pas dan kun je als organisatie als een krachtige en eenduidige entiteit optreden, zowel intern in de bedrijfsvoering als extern naar je doelgroep. Beide zijn even belangrijk. De balans zorgt voor eenduidige interne- en externe communicatie, samenhang en harmonie. De identiteit en de kernkwaliteiten van de organisatie moeten in de communicatie en dienstverlening duidelijk herkenbaar zijn voor de klant. Daarmee onderscheiden ze het merk van de concurrentie. >> Lees meer over interne- en externe communicatie.

Wil jij van je organisatie een Brand te maken?

Heb jij ondersteuning nodig om je communicatie en marketing strategie nu eens echt helder te formuleren en te communiceren? Maak een vrijblijvende afspraak met ons communicatiebureau.



Joop Jansen, Advocaat Dexlegal

Wat is de identiteit van je organisatie? Waar sta je voor en waar ga je voor? Vragen die iedere serieuze ondernemer zichzelf zou moeten afvragen. De antwoorden op deze vragen vind je niet door even op een vrije middag hierover na te denken. Een serieuze ondernemer gunt zichzelf de tijd om aan de slag te gaan met het uitwerken van de antwoorden op deze vragen. Je wordt hier niet alleen zelf veel wijzer van, maar het helpt ook om te bepalen hoe andere stakeholders jou zien en hoe jij graag gezien wilt worden. Uiteindelijk zal zich dit vertalen in nog meer plezier in het nastreven van je doelen en het behalen van de gewenste resultaten.

Met de cursus ‘Brand Your Business’ heeft NPD Communications een unieke digitale cursus ontwikkeld waarmee je jezelf antwoorden kunt verschaffen op de vragen wat de identiteit van jouw organisatie is en waar je voor staat. Daarnaast biedt de cursus ook inzicht in bijvoorbeeld denkprocessen van klanten en zeer relevante hedendaagse ontwikkelingen op het gebied van internetmarketing en merkontwikkeling die voor iedere ondernemer een absolute must zijn om te kennen.

De inhoud van de cursus is relevant voor ondernemers die op het punt staan om te gaan ondernemen, maar ook voor de meer door de wol geverfde ondernemer is het raadzaam om deze cursus te volgen. Het lesmateriaal is overzichtelijk, duidelijk en voorzien van een handig werkboek, maar ook van ondersteunde filmpjes met concrete voorbeelden. De cursus biedt niet alleen de mogelijkheid om jouw eigen bedrijfsidentiteit volledig af te pellen en op te bouwen maar ook om in 10 hoogwaardige lessen volledig op de hoogte te geraken van alle recente ontwikkelingen op het gebied van online klantgedrag, de kracht van social selling en internetmarkering.

Joop Jansen, Advocaat Dexlegal
Het artikel is toegevoegd.