Online marketing Strategie
Wij
merken dat ondernemers niet goed weten hoe ze hun product of dienst in de markt
moeten zetten. Wie hun klanten zijn, en hoe ze deze kunnen bereiken en
aanzetten om tot actie over te gaan. Tegenwoordig is het een behoorlijke
uitdaging om vindbaar en zichtbaar te zijn online.
Online marketing omvat
alles wat te maken heeft met de activiteiten waarop je een product of dienst
verkoopt of in de markt zet. Het geeft antwoord op vragen als: hoe ziet je
product eruit?, waar en aan wie wil je het aanbieden?, wat levert het die
klanten op? wat zijn je USP’s ?, enz. Een juiste online marketing strategie
zorgt ervoor je jouw doelgroep helder hebt, dat kan via een doelgroepanalyse.
Als je dat weet wil je dat je jouw doelgroep op het juiste moment
bereikt. Meer bezoekers naar je website krijgt die contact met je opnemen, of
een product of dienst bij je kopen. Dat kun je door SEO (Zoekmachine
optimalisatie), en SEA (Google Ads) realiseren. Het is dus heel belangrijk dat
je een online marketing plan hebt dat voor jou duidelijk maakt hoe, waar en aan
wie je je product wilt afzetten. Daarnaast is het zaak dat je weet met welke
mensen en middelen, en via welke online media kanalen je de boodschap gaat
vertellen.
Online Marketingplan op maat
Deze
ondernemers helpen we graag verder met een marketingplan op maat. We stellen
een marketingplan en marketingstrategie op maat op waarbij we goed kijken naar
wat de ondernemer wil bereiken. En gezamenlijk werken samen de stappen uit die
ervoor zorgen dat je als ondernemer die doelen ook gaat bereiken. Hieruit komt
de digitale marketing strategie voort.
We
zorgen ervoor dat we werken aan het doel van de onderneming. Dat betekent in de
meeste gevallen het opbouwen van langdurige klantenrelaties voor het
bedrijf. We bekijken hoe we zoveel mogelijk mensen in de doelgroep kunnen
bereiken. En wanneer die mensen worden bereikt deze zo goed mogelijk te laten
“converteren”. Dit betekent dat deze bezoekers ook het doel van uw website of
campagne behalen. Doelen kunnen zijn:
-
Contact aanvragen
- Leads en offertes
- Producten afnemen
- Bepaalde pagina’s bezoeken
- Downloaden van e-books
- Cursussen afnemen
- Informatie opvragen
Vindbaarheid
verbeteren met een SEO specialist
SEO optimalisatie betekent het verbeteren van de
zoekresultaten in Google. Dit gaat buiten de advertenties om. Het is hierbij
van belang dat de website goed vindbaar wordt op bepaalde zoekwoorden. Via
diverse programma’s is bij te houden hoe goed de website op bepaalde termen vindbaar
is.
Dynamisch proces
SEO is een dynamisch proces dat langdurige impact heeft. Dat betekent dat
als de website met een bepaalde zoekterm hoger scoort dit langere tijd effect
zal hebben op het aantal bezoekers naar de website. SEO is een terugkerend
proces. De regels van Google veranderen regelmatig en concurrenten zijn altijd
bezig ook beter te scoren.
Hoe goed is uw website
vindbaar?
Wij kunnen een analyse op uw website doen om te bepalen hoe deze
momenteel vindbaar is. Via een zoekwoordonderzoek kunnen we bepalen wat de
beste zoekwoorden zijn om op gevonden te worden. Vervolgens stellen we een plan
op om de website, zoekwoorden, links etc. aan te passen. Linkbuilding kan een
onderdeel van de strategie zijn.
Google
Ads (SEA) Specialisten
Haal meer uit uw Google Ads (voorheen Google Adwords)
campagne door het inzetten van een Google Ads Specialist. Wij zetten nieuwe
campagnes op, optimaliseren bestaande campagnes en zorgen voor meer rendement.
Voor onze opdrachtgevers besparen we daarmee kosten en zorgen voor meer
relevante kliks van bezoekers naar de website. Met als gevolg meer aanvragen en
opdrachten via de website.
Rendement
via Google Ads?
Google Ads kan een goede tool zijn om op zoekwoorden waarop
je niet wordt gevonden toch bezoekers binnen te krijgen. Of te gebruiken als
ondersteunende bron van bezoekers. Zo kun je ervoor zorgen dat je door een
groter deel van je doelgroep gevonden wordt.
Het
inzetten van Google Ads is daarnaast goed meetbaar. Zo is goed te meten en bij
te houden hoe effectief de verschillende campagnes en advertentiegroepen zijn.
Wij verzorgen:
-
Het zoekwoordonderzoek,
- De inrichting van de campagne,
- Het aanmaken van advertenties,
- Remarketing,
- Concurrentie onderzoek
- Opzetten en bijsturen van de
campagne