Online marketing Strategie

Wij merken dat ondernemers niet goed weten hoe ze hun product of dienst in de markt moeten zetten. Wie hun klanten zijn, en hoe ze deze kunnen bereiken en aanzetten om tot actie over te gaan. Tegenwoordig is het een behoorlijke uitdaging om vindbaar en zichtbaar te zijn online.

Online marketing omvat alles wat te maken heeft met de activiteiten waarop je een product of dienst verkoopt of in de markt zet. Het geeft antwoord op vragen als: hoe ziet je product eruit?, waar en aan wie wil je het aanbieden?, wat levert het die klanten op? wat zijn je USP’s ?, enz. Een juiste online marketing strategie zorgt ervoor je jouw doelgroep helder hebt, dat kan via een doelgroepanalyse. Als je dat weet wil je dat je jouw doelgroep op het juiste  moment bereikt. Meer bezoekers naar je website krijgt die contact met je opnemen, of een product of dienst bij je kopen. Dat kun je door SEO (Zoekmachine optimalisatie), en SEA (Google Ads) realiseren. Het is dus heel belangrijk dat je een online marketing plan hebt dat voor jou duidelijk maakt hoe, waar en aan wie je je product wilt afzetten. Daarnaast is het zaak dat je weet met welke mensen en middelen, en via welke online media kanalen je de boodschap gaat vertellen.

Online Marketingplan op maat

Deze ondernemers helpen we graag verder met een marketingplan op maat. We stellen een marketingplan en marketingstrategie op maat op waarbij we goed kijken naar wat de ondernemer wil bereiken. En gezamenlijk werken samen de stappen uit die ervoor zorgen dat je als ondernemer die doelen ook gaat bereiken. Hieruit komt de digitale marketing strategie voort. We zorgen ervoor dat we werken aan het doel van de onderneming. Dat betekent in de meeste gevallen  het opbouwen van langdurige klantenrelaties voor het bedrijf. We bekijken hoe we zoveel mogelijk mensen in de doelgroep kunnen bereiken. En wanneer die mensen worden bereikt deze zo goed mogelijk te laten “converteren”. Dit betekent dat deze bezoekers ook het doel van uw website of campagne behalen. Doelen kunnen zijn:

  • Contact aanvragen
  • Leads en offertes
  • Producten afnemen
  • Bepaalde pagina’s bezoeken
  • Downloaden van e-books
  • Cursussen afnemen
  • Informatie opvragen

Vindbaarheid verbeteren met een SEO specialist

SEO optimalisatie betekent het verbeteren van de zoekresultaten in Google. Dit gaat buiten de advertenties om. Het is hierbij van belang dat de website goed vindbaar wordt op bepaalde zoekwoorden. Via diverse programma’s is bij te houden hoe goed de website op bepaalde termen vindbaar is. Dynamisch proces SEO is een dynamisch proces dat langdurige impact heeft. Dat betekent dat als de website met een bepaalde zoekterm hoger scoort dit langere tijd effect zal hebben op het aantal bezoekers naar de website. SEO is een terugkerend proces. De regels van Google veranderen regelmatig en concurrenten zijn altijd bezig ook beter te scoren. Hoe goed is uw website vindbaar? Wij kunnen een analyse op uw website doen om te bepalen hoe deze momenteel vindbaar is. Via een zoekwoordonderzoek kunnen we bepalen wat de beste zoekwoorden zijn om op gevonden te worden. Vervolgens stellen we een plan op om de website, zoekwoorden, links etc. aan te passen. Linkbuilding kan een onderdeel van de strategie zijn.

Google Ads (SEA) Specialisten

Haal meer uit uw Google Ads (voorheen Google Adwords) campagne door het inzetten van een Google Ads Specialist. Wij zetten nieuwe campagnes op, optimaliseren bestaande campagnes en zorgen voor meer rendement. Voor onze opdrachtgevers besparen we daarmee kosten en zorgen voor meer relevante kliks van bezoekers naar de website. Met als gevolg meer aanvragen en opdrachten via de website. Rendement via Google Ads? Google Ads kan een goede tool zijn om op zoekwoorden waarop je niet wordt gevonden toch bezoekers binnen te krijgen. Of te gebruiken als ondersteunende bron van bezoekers. Zo kun je ervoor zorgen dat je door een groter deel van je doelgroep gevonden wordt. Het inzetten van Google Ads is daarnaast goed meetbaar. Zo is goed te meten en bij te houden hoe effectief de verschillende campagnes en advertentiegroepen zijn. Wij verzorgen:

  • Het zoekwoordonderzoek,
  • De inrichting van de campagne,
  • Het aanmaken van advertenties,
  • Remarketing,
  • Concurrentie onderzoek
  • Opzetten en bijsturen van de campagne




Anne-Marie van den Bosch, Sales Manager, Kerger & Co.B.V.

Denk je in: je bedrijf bestaat 100 jaar en je kijkt na je SWOT analyse om je heen waar je eigenlijk staat……. dan kun je je realiseren dat ondanks je goede reputatie het hoog tijd is voor vernieuwing. Met ''Brand your business'' brengen Nicole en Maarten een roadmap in kaart die je stapsgewijs begeleid in benoemen en bouwen van je bedrijfs-DNA: wie zijn we en waar staan we voor? Waar doen we het voor en wat is jouw rol daarin? ''Zichtbaar zijn en blijven voor onze klanten'' onze tweede eeuw in, uitdragen wat we al 100 jaar goed doen maar ook waar wij ontwikkelen zodat onze marktpositie sterk blijft. Samen met een schitterende restyling van ons logo en advies/tips in een nieuwe bedrijfsuitstraling zijn we fris een nieuwe proactieve fase ingestapt. Ook voor bedrijven die al langer bestaan en zoekende zijn in ''loslaten en het nieuwe omarmen'' is NPD Communications een geduldige maar doelgerichte partner die bewaakt dat het ontwikkelde Brand professioneel uitgerold wordt.

Anne-Marie van den Bosch, Sales Manager, Kerger & Co.B.V.
Het artikel is toegevoegd.